nagrzewnice gazowe master
odzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa Czy awarie elektryczne są nieuniknione? Właściwie nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie projektowania i budowy instalacji elektrycznych sprawiają, że usługi elektryczne są coraz mniej potrzebne. Doskonała izolacja przewodów i odpowiednie ich ułożenie może sprawić, że elektryk najwięcej pracy będzie miał podczas montażu takich linii elektrycznych, a nie podczas ich eksploatacji. Czy to oznacza, że w przyszłości unikniemy jakichkolwiek awarii elektrycznych? Odpowiedź na to pytanie jest prosta i oczywiście negatywna, bo chociaż coraz lepsze rozwiązania są ciągle wprowadzane w życie wielu awarii po prostu nie sposób przewidzieć, nawet korzystając z najnowocześniejszych instalacji elektrycznych. Dłuższa współpraca Jak w większości branży, również w przypadku usług elektrycznych takich, jak naprawa instalacji elektrycznych czy tym podobne usługi, dłuższa współpraca jest korzystna dla obu stron zawierających umowę. W przypadku elektryka i jego zleceniodawcy korzyści są o tyle istotne, że dzięki nim możemy na przykład zwiększyć własne bezpieczeństwo. Elektryk, który dobrze zna instalację elektryczną naszego budynku i który ma sprawować nad nią pieczę na pewno o wiele szybciej i sprawniej będzie usuwał także wszelkie nieprawidłowości. Tutaj współpraca elektryka i jego zleceniodawcy jest na tyle ważna, że wielu właścicieli zwłaszcza większych obiektów się na taką współpracę decyduje.
odzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa Czy awarie elektryczne są nieuniknione? Właściwie nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie projektowania i budowy instalacji elektrycznych sprawiają, że usługi elektryczne są coraz mniej potrzebne. Doskonała izolacja przewodów i odpowiednie ich ułożenie może sprawić, że elektryk najwięcej pracy będzie miał podczas montażu takich linii elektrycznych, a nie podczas ich eksploatacji. Czy to oznacza, że w przyszłości unikniemy jakichkolwiek awarii elektrycznych? Odpowiedź na to pytanie jest prosta i oczywiście negatywna, bo chociaż coraz lepsze rozwiązania są ciągle wprowadzane w życie wielu awarii po prostu nie sposób przewidzieć, nawet korzystając z najnowocześniejszych instalacji elektrycznych. Dłuższa współpraca Jak w większości branży, również w przypadku usług elektrycznych takich, jak naprawa instalacji elektrycznych czy tym podobne usługi, dłuższa współpraca jest korzystna dla obu stron zawierających umowę. W przypadku elektryka i jego zleceniodawcy korzyści są o tyle istotne, że dzięki nim możemy na przykład zwiększyć własne bezpieczeństwo. Elektryk, który dobrze zna instalację elektryczną naszego budynku i który ma sprawować nad nią pieczę na pewno o wiele szybciej i sprawniej będzie usuwał także wszelkie nieprawidłowości. Tutaj współpraca elektryka i jego zleceniodawcy jest na tyle ważna, że wielu właścicieli zwłaszcza większych obiektów się na taką współpracę decyduje.